Logo

Satışları Arttıracak Kanıtlanmış Pazarlama Taktikleri


paylaş
Satışları Arttıracak Kanıtlanmış Pazarlama Taktikleri

Bundan 5-10 yıl önce internette satış yapmak zordu çünkü insanlar internetten bir şeyler almayı garip buluyorlardı ve güvenmiyorlardı. Bugün herkes internetten bir şeyler alıyor ancak bu defa da rekabet arttıkça işletmeler satışlarını arttıracak yöntemleri bulmaya çalışıyorlar. Yazın insanlar tatile gidiyor ve satışlar azabiliyor veya ekonomik durgunluklar satışları etkileyebiliyor. Satışları Arttıracak Kanıtlanmış Pazarlama Taktikleri ile pazarlama yöntemlerinize heyecan ve yeni bir soluk getirebilirsiniz.

Bu ipuçları, her marka ve pazarlama bütçesi için geçerlidir. Bu ipuçlarından bazıları size uygun olabilir ve bazıları uygulayamayacağınız şeyler olabilir. Bu taktik dönüşüm oranlarını, çevrimiçi satışları ve kazanmaları teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bu perakende pazarlama taktikleri kanıtlanmış ve  gerçekten iyi çalışıyor. İçlerinden size ve sektörünüze uygun olanları seçerek deneyebilirsiniz.

Satışları Arttıracak Kanıtlanmış Pazarlama Taktikleri

En iyi müşterilere dikkat edin.

Perakendecilerin ortak bir hatası, en iyi müşterilerini göz ardı etmektir. Aslında markaların birden fazla kategoriye sahip olmaları ve müşterilerini daha iyi tanıması gerekir. En çok para harcayan, gerçek alıcı olanlar vb. En iyi müşterilere daha fazla dikkat gösterin, onlarla daha çok ilgilenin. Onlara değer verdiğinizi bildirmek için onlara özel bir şekilde davranın. Sürekli müşterilerinize küçük hediyeler veya onlara özel indirimler verebilirsiniz.

E-posta adresinizi açtığınızda büyük firmalardan gelen size özel %20 indirim gibi e-postaları görüyorsunuz ancak biliyorsunuz ki bu gerçekten size özel değil. Eminiz ki e-posta listesinde ki herkese bu e-posta gidiyor. Böyle bir indirimden bahsetmiyoruz. Gerçekten sürekli müşteriniz olan kişilere gerekirse el yazısıyla küçük bir teşekkür notu ve indirim kodu gönderebilirsiniz. Bu o müşteriyi inanın uzun yıllar daha size bağlayacaktır. Bunu yapmak hiç de zor değil, geçmiş satışlarınızdan bir yıl içerisinde 3 veya daha fazla alışveriş yapanların isimlerini ve adreslerini çıkarmanız yeterli.

Müşterilere için kampanyalar oluşturun.

Bu işi uzun yıllardır yapıyorsanız bunu zaten yapıyorsunuzdur. Alışveriş yapan müşteriler ücretsiz hediyelerle ödüllendirilebilirler (ücretsiz hediyeler). X alımıyla, xyz olan ücretsiz bir hediye alırsınız. Herkes bedava bir şeyler almayı sever. Bu bir şey satın aldığımızda özellikle geçerlidir. Ekstra bir şey aldığımızda gerçekten de ödüllendirildiğimizi hissediyoruz. Bundan istifade eden markalar satışları hızla artırabilir.

Bunun için büyük şeyler hediye etmenize gerek yok deneme veya seyahat boylarından hediyeler verebilirsiniz. Gıda satışı yapıyorsanız küçük atıştırmalıklar hediye edebilirsiniz. Firmanızın kalem veya not defterlerini bastırıp bunları hediye edebilirsiniz.

Yarışmalar yapın ve kazananları herkese açıklayın.

İnsanlar bir şeyler kazanmayı severler. Basit bir satın alma, bir şeyler kazanmaya uygun olduğumuz zamanlardı. Tüketiciler bunu sever, çünkü onlar için kolaylaştırılmıştır. Markalar, alıcıların bir şeyler kazanmalarına izin vermek için her konuda yarışmalar düzenleyebilir. Kazananların fotoğraf ve video yoluyla kazanan ürünlerle sergilenmeleri sağlanabilir.

Facebook yarışma fikirleriyle ilgili daha önce yazdığımız yazı size ilham verebilir.

E-posta yoluyla aylık bültenler gönderin.

HTML bültenleri satışları artırmak için hala en güçlü taktiklerden biridir. Bu, en kanıtlanmış perakende pazarlama taktiği. Bültenler satışları hızla artırabilir ve müşterilerle ve potansiyel müşterilerle doğrudan iletişim kurabilir. Çoğu marka ayda iki ayda bir kendi bültenlerini veritabanına e-postayla gönderir.

E-postlarınızda dikkat etmeniz gereken bir konu mobil optimize edilmiş olmalarıdır. Çoğu firmanın gönderdiği e-postalara tıkladığınızda cep telefonunda fotoğrafların açılmadığını görürsünüz. Bu yüzden ya mobil uyumlu e-postalar göndermelisiniz ya da e-postalarınızda mümkün olduğunca fotoğraf kullanmamalısınız.

Tabi ki dikkat çekici konu başlıkları yazmayı da ihmal etmeyin.

Daha fazla görünürlük için sponsor olabilirsiniz. 

Marka olarak bir şeye sponsor olmak için fazla bir maliyeti olması gerekmez. Sponsorluk veren markalar görünürlüklerini ve marka bilinirliğini önemli ölçüde artırabilir. Markalar, endüstrilerindeki fırsatları, yerel coğrafyayı ve destek verdikleri nedenleri desteklemelidir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Satışları Arttıracak Kanıtlanmış Pazarlama Taktikleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: dijital pazarlama pazarlama küçük işletme

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar